Opakowania laserowe - przewaga marketingowa

  • opakowania laserowe

Jednym z symboli rozwijającej się gospodarki i wzbogacania się społeczeństwa jest przywiązywanie uwagi do wyglądu zewnętrznego kupowanych produktów a jeszcze dokładniej - do ich opakowań. Gdy społeczeństwo dąży wyłącznie do zaspokojenia podstawowych potrzeb niezbędnych do przeżycia opakowanie towaru ma najmniejsze znaczenie. Jeżeli jednak staje się na tyle bogate, że jest w stanie wybierać określony towar spośród wielu podobnych produktów, jednym z kryterium wyboru staje się opakowanie.

Wielofunkcyjność opakowań

Opakowanie produktów pełni wiele różnorodnych funkcji. Przede wszystkim czysto użytkową, czyli zabezpiecza delikatną zawartość przed uszkodzeniem. Opakowanie, często wyściełane czy wypełnione specjalną warstwą ochronną chroni produkt podczas transportu czy magazynowania. Newralgicznym działaniem dla większości towarów jest moment przeładunku z magazynu do auta i ponownie z samochodu do magazynów. Zadaniem opakowania jest ochrona zawartości w takich właśnie sytuacjach. Naruszone opakowanie, częściowo zniszczone czy z widocznym działaniem człowieka informuje konsumenta, że najprawdopodobniej towar może być uszkodzony czy po prostu niepełnowartościowy. Wówczas konsument ma prawo odmówić przyjęcia towaru lub zrezygnować z zakupu. Czasem uszkodzone opakowanie jest przesłanką do negocjacji ceny produktu często też producent czy też dystrybutor z góry ją obniża.

Opakowania laserowe jako nośnik informacji

Każde opakowanie, również to wykonane przy pomocy urządzeń laserowych jest nośnikiem informacji. Producent na opakowaniu zamieszcza wiele cennych dla konsumenta informacji. Co więcej w pewnym momencie w proces komunikacji pomiędzy producentem a odbiorcą włączyło się państwo. Określiło zbiór informacji, które muszą zostać tam umieszczone. Bez nich, czyli bez przekazania określonych komunikatów o produkcie nie mógłby on trafić do dystrybucji. Do stworzenia zbioru cech o produkcie w języku polskim został również zobligowany dystrybutor towarów zakupionych za granicą. Został on zobowiązany do umieszczenia własnym staraniem i w czytelny sposób wyczerpującej etykiety towaru.

Nowa jakość opakowań - opakowania laserowe

Jednak w procesie podejmowania decyzji o zakupie danego towaru ogromne znaczenie ma wizualna strona opakowania. Badania marketingowe wykazały, że konsument mając do wyboru ten sam towar, ale o różnym stopniu estetyki opakowania wybierze zawsze ten zapakowany staranniej, dokładniej a przede wszystkim estetyczniej. Dlatego większość producentów estetykę opakowania stawia na równi z bezpieczeństwem podczas transportu, dopasowaniem do artykułu, poręcznością, łatwym otwieraniem opakowania oraz utrzymaniem świeżości towaru.

Opakowania laserowe - najkrótsza ścieżka do otwarcia

Okresowe badania marketingowe pokazują jeszcze jedną zależność. Otóż konsument mający przed sobą dwa identyczne produkty spożywcze, ale od różnych producentów, wybierze zawsze ten, o którym wie, że nie nastręczy mu on trudności w otwieraniu. Dlatego opakowanie nie tylko musi być trwałe, nieuszkodzone, odporne, szczelne i estetyczne, ale musi się też łatwo otwierać w pośpiechu i rutynie codziennych czynności. I w tę politykę doskonale wpisują się techniki laserowe stanowiące alternatywę dla tradycyjnych opakowań. Wiązka lasera wykorzystywana w procesie produkcji opakowań umożliwia lokalnie osłabienie materiału, które staje się wskazówką dla klienta do otwarcia opakowania właśnie w tym miejscu. Laser umożliwia również wywiercenie w opakowaniu mikrootworów decydujących o utrzymaniu świeżości danego towaru spożywczego. Technika laserowa umożliwia nie tylko wykonanie, ale i szybką modyfikację istniejącego już opakowania i przystosowanie go poprzez wykonanie serii nacięć. Np. na kartonie czy perforacji w folii zabezpieczającej lub nadtopienie materiału ochraniającego produkt w taki sposób, by produkt można było wyjąć z opakowania jednym ruchem. Opakowanie laserowe skupiające wszystkie najlepsze cechy tej technologii daje wyraźną przewagę każdemu producentowi.

Script logo