Wizytówką każdego artykułu jest zawsze opakowanie-również w branży mleczarskiej

  • Wizytówką każdego artykułu jest zawsze opakowanie-również w branży mleczarskiej

Mleczarski przemysł spożywczy opakowania na swoje produkty przygotowuje na wiele sposobów. Branża mleczarska to jedna z najbardziej charakterystycznych dziedzin produkcji spożywczej. Produkty nabiałowe prezentują się na półkach w supermarketach w sposób niezwykle elegancki i pomysłowy.

Przyjrzyjmy się z bliska typom opakowań na mleko, jogurty oraz inne przetwory mleczne. Dziś coraz trudniej na pierwszy rzut oka odróżnić opakowanie jogurtu od opakowania innego rodzaju napojów, zwłaszcza od chwili, gdy produkty nabiałowe zaczęły pojawiać się częściej w efektownie zaprojektowanych butelkach o zróżnicowanych objętościach, aniżeli w standardowych, plastikowych kubeczkach, co miało przecież miejsce przez wiele lat.

Produkty nabiałowe niewątpliwie zyskały na popularności dzięki odejściu od tradycyjnych form projektowania opakowań. Są one nie tylko znacznie bardziej estetyczne, niż wiele lat temu, ale również bardziej sprzyjające przechowywaniu produktu nabiałowego w higienicznych i miłych dla oka warunkach. Trzydzieści lat temu mało kto marzył o kupnie jogurtu w sklepie. Dopiero po transformacji ustrojowej tego rodzaju produkty zaczęły zapełniać hurtowo półki polskich sklepów.

Na przemysł spożywczy opakowania zawsze mają silny wpływ!

Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach produkt bez dobrze i niebanalnie zaprojektowanego opakowania właściwie nie istnieje. Opakowania dla produktów spożywczych czyli np. dla przemysłu mleczarskiego korzysta się nie tylko z gotowych rozwiązań producentów na opakowania przeznaczone dla mleka, jogurtów, serów, śmietan i wszystkiego z wysoką zawartością białka. Często wielkie koncerny mleczarskie ogłaszają konkursy na opakowania swoich produktów. Bierze w nich udział wiele tysięcy osób. Najczęściej są to studenci wyższych uczelni związanych z projektowaniem oraz wzornictwem przemysłowym. Konkursy są ogromną zachęta do pracy dla młodych ludzi, ponieważ nie bez znaczenia pozostaje fakt, że zwycięzcy liczyć mogą na pokaźne nagrody pieniężne, dzięki którym mogą rozwinąć swój talent.

Współczesny przemysł spożywczy opakowania na swoje produkty pozyskuje więc dzięki skrupulatnemu badaniu trendów za pomocą prac prezentowanych przez młodych ludzi. To pomaga na bardzo długo zachować świeże spojrzenie na temat prezentacji produktowej. 

Dobrze opakowane oznacza smaczniejsze?

To, że coś jest dobre w smaku i naturze, nie jest w stanie samo w sobie zachęcić nas do skonsumowania. Dlatego ważne jest opakowanie zachęcające nas do sięgnięcia właśnie po dany produkt, a nie po inny. Ogromne znaczenie na produktach mlecznych mają etykiety. Dzisiejszy przemysł spożywczy opakowania na produkty nabiałowe opracowuje najczęściej w formie lekkich kartoników, utrzymanych w tonacjach kolorów ciepłych, z dużym zastosowaniem klasycznej bieli, bo przecież najbardziej kojarzy się z mlekiem i jego przetworami.

Poza tym na białym tle najłatwiej umieszcza się wszelkie informacje z etykiet i zawsze są one czytelne. Na opakowaniach znaleźć się muszą obowiązkowo mleczne fale pobudzające nasz apetyt, stosuje się też grafikę owocową i artystyczne czcionki przy logo produktu. 

Script logo