Opakowania produktów spożywczych dla dzieci

  • Opakowania produktów spożywczych dla dzieci

Widać je coraz częściej na sklepowych półkach - nowoczesne opakowania laserowe to prawdziwa rewolucja w dziedzinie konfekcjonowania żywności. Dzięki nim produkty, których opakowanie było dotychczas wielkim wyzwaniem, teraz mogą stać się prawdziwym przebojem każdej firmy. Wielkie możliwości pojawiają się głównie za sprawą technologii, która z jednej strony pozwala na solidne, wygodne i trwałe zapakowanie porcji smakołyku, z drugiej – pozwoli przyciągnąć wzrok atrakcyjnymi kolorami i niebanalnym projektem graficznym.

Czy dorośli na pewno decydują o zakupach?

Taki rodzaj bezpośredniej reklamy jest wprost stworzony do produktów przeznaczonych dla najmłodszych. Dzieci uwielbiają wszystko, co kolorem i pomysłem przeciwstawia się rutynie i nudzie, wyróżniając się z natłoku produktów podobnych do siebie kształtem i formą. Czy to ważne? Oczywiście! Raport Polskiego Programu Jakości Obsługi sprzed kilku lat stwierdza: 96 proc. rodziców w Polsce przyznaje, że ich latorośle posiadają pełne prawa, jeśli chodzi o decyzje w sprawach zakupów. 75 proc. zaznaczyło w ankiecie, iż odbywa się to w stopniu dużym lub średnim. Spośród artykułów, o których zakupie decydują dzieci, na pierwszym miejscu znalazły się zdecydowanie – co nie powinno dziwić - zabawki. Podium uzupełniły słodycze i żywność, zwłaszcza taka, na którą dzieci zawsze mają ochotę. Wskazuje to wyraźnie, jaką drogą powinny pójść i jak wykorzystać te dane firmy z branży FMCG w Polsce.

Już wiemy, że w znanym wszystkim polskim przysłowiu zachodzi ogromna zmiana. Wprawdzie ryby nadal nie mają głosu, ale dzieci już tak. Jeśli więc we współczesnym sklepie wielkopowierzchniowym, przy ograniczonym czasie większość dorosłych kieruje się przy wyborze przede wszystkim opakowaniem, tym bardziej zasada ta dotyczy najmłodszych. Dobra jakość przekąsek, soczków, serków, półpłynnych kremów, bakalii czy drobnych słodyczy nie wystarczy – o powodzeniu nowej marki czy produktu będzie współdecydować opakowanie. Trzeba pogodzić się z tym, że smak i jakość dojdą do głosu dopiero, gdy konsument da im szansę. By tak się stało, powinien zadziałać czynnik, który zdecyduje o sięgnięciu po produkt z półki sklepowej przez dowolnego członka rodziny.

Przyszłość w branży FMCG stworzą opakowania laserowe

Nowoczesne opakowania laserowe rewolucjonizują rynek spożywczy. Nowa technologia daje niespotykane dotąd szanse na wcielenie w życie dowolnych pomysłów, jeśli chodzi o kształt czy wzornictwo. Jesteśmy w stanie zrealizować każdy pomysł na opakowanie, które przyciągnie wzrok dziecka. Strój piłkarski, kontur zwierzątka czy butelki coli, a nawet bohatera kreskówki zaciekawią maluchy i młodszych nastolatków dużo bardziej niż zwykła prostokątna torebka. Nadruk na folii laminowanej daje dziś jakość osiąganą dotąd jedynie w poligrafii na tradycyjnych nośnikach. Twórcy marki mogą zaproponować dziś każdy oryginalny pomysł – nasze maszyny są w stanie wprowadzić je w życie.

Dla rodziców, zwłaszcza najmłodszych dzieci, ważny będzie inny aspekt – funkcjonalność użytkowania i trwałość. Opakowania laserowe dają możliwość tworzenia dowolnych perforacji – nikt nie lubi mocować się z oporną saszetką. Trwałe zamknięcia – nakrętki lub struny, pozwalają bezpiecznie podzielić nawet małą porcję na dwa, gdy niecierpliwy maluch znudzi się jedzeniem. Wzmocnione i pewne szwy sprawią, że rodzice dobrze zapamiętają smakowity i… bezproblematyczny mus, zamiast wiązać z nim wspomnienia zachlapanego wózka czy brudnych ubranek. Co więcej, ergonomiczne, kolorowe, gotowe do użycia produkty w opakowaniach laserowych nie tylko oddziałują na wyobraźnię, ale są stuprocentowo bezpieczne dzięki zaokrąglonym i pozbawionym ostrych krawędzi profilom.

Wasze produkty, nasze opakowania. To może zadziałać!

Innowacje to nasza druga natura. Dysponujemy najnowocześniejszymi rozwiązaniami, które pozwalają szybko zaprojektować zamknięcie dla dowolnego produktu – płynnego, półpłynnego, stałego, o nietypowych wymiarach i konsystencji. Będzie ono nie tylko bezpieczne dla produktu i wygodne dla klienta, ale także stworzy nieskończone możliwości wizualizacji. Możliwości technologiczne firmy PlastMoroz w dziedzinie pakowania i Państwa produkty pomogą stworzyć nowe możliwości dla ekspansji Waszej marki. Co więcej, sami opracowaliśmy trzy opatentowane rozwiązania, które pomogą zdobyć jej uznanie nowych konsumentów.

Produkty spożywcze w mniejszych, funkcjonalnych opakowaniach laserowych to obecnie najmocniejszy trend w branży FCMG. Macie Państwo pomysł na strategiczną kampanię budowy nowych produktów, rebrandingu lub nowej formuły dla Waszych flagowych wyrobów? Chętnie zajmiemy się tym od strony opakowań. Wieloletnie doświadczenie i nawyk spojrzenia na towar od strony klienta pozwolą nam zaproponować i wykonać nową szatę, która przyczyni się do ekspansji na rynku. Najlepszą dźwignią dla niej staną się atrakcyjnie opakowane produkty dla dzieci, których rodzice również będą zadowoleni z wygody użycia i funkcjonalności. Ta droga stoi otworem dla wielu branż: cukierniczej, mleczarskiej, owocowo-warzywnej, producentów bakalii i innych przekąsek.

Script logo